Opruimen en antiek textiel

6 februari 2016

vrijdag 5 (1)Nel is al vroeg in de voorjaarsopruiming en neemt dit stukje textiel voor mij mee:

het is gestempeld, wit op rood, maar waar komt het weg en waarvoor werd het gebruikt?

Wie het weet mag het zeggen!

vrijdag 5 (2)Ook een bijna AFFO nam ze mee; wij gaan het afmaken voor een goed doel, altijd fijn!

vrijdag 5 (18)vrijdag 5 (17)Ze was aan het breien met Log Cabin’tjes en nu gaat ze door voor de variaties!

Van de eerste proefjes maakte Nel een boekomslag, wat een mooi cadeautje!

vrijdag 5 (3)Ook nam ze tijd om blokken te naaien voor Stichting Verdanda: dank je wel!

vrijdag 5 (5)Jeanne ging er ook mee aan de slag, heel erg fijn!

vrijdag 5 (8)vrijdag 5 (7)

Daarnaast naaide ze een tweetal tops af. Ooit een begin gemaakt op een quilt-midweek en nu veranderd in AFFO’s:

vrijdag 5 (6)Naast deze restentop maakte ze ook nog een ‘schakel’top:

vrijdag 5 (9)Wat mooi om de vergrijsde tinten op te fleuren met de warme oranje kleur.

vrijdag 5 (23)Haar hoofd is weer wat leger, dus weer ruimte voor wat nieuws en een nieuwe tekening wordt snel op schrift gezet voor thuis.

SAMSUNG CAMERA PICTURESYvonne naait mee met de 365 Challenge, ze zit nu in de bruin-modus, amper verschil in nuance maar dat is ook de bedoeling!

SAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURESAlles keurig uitgeprint en zo kan ik haar even op weg helpen bij een blokje; handmatig naaien heeft andere methoden als met de machine en nu kan ze weer met volle kracht vooruit!

vrijdag 5 (13)Berna is klaar met de blokken voor de samplerquilt voor haar zoon en schoondochter.

Het centrale deel ligt ter tafel, wat een beauty…zo precies met de hand genaaid!

vrijdag 5 (14)Kijk eens naar de middenster…alles zo precies uit de randenstof gehaald, heel mooi!

vrijdag 5 (16)En zo gaat de setting eruit zien: met halve blokken in lichte – en heel donkerblauwe stof.