Oh what a beautiful morning!

25 juni 2011

Sterren stralen overal: speciaal vanochtend op de quilting bee! Eén van de dames is druk bezig met de Friendship Star.

De rode harten hebben rode steekjes langs de sterpunten, de blauwe net andersom. Nog één rij met sterren rondom en dan past de top op een gereserveerde muur: wij zien uit naar de volgende stap!

Je hebt vier blokken van de basiscursus handapplicatie: hoe dan verder? Opeens vind je toevallig een passende randenstof, wat een gelukje! Maar… neem je dan een klein rozenrandje of geef je de rozen de ruimte tussen het groen? Tja, hoofdbrekens kost onze hobby….
Je hebt als grote hobby patchworken en gaat al backpackend ver weg op vakantie: hoe pak je dat praktisch gezien goed aan? Kijk mee: je maakt een mooie “map” van een lap thermolam die je bekleed met een stof die niet zo makkelijk smoezelig wordt en naait daar 4 strikken tussenuit; het binnenblad is van een stuk katoenen tussenvulling, met daarbij aan de linkerkant een insteekblad voor patronen: nu kunnen alle voorbereide Dear Jane punten mee op reis! Wij zijn er van overtuigd dat alles klaar is als zij weer thuis komt 😉