“Laten we het eenvoudig houden”

1 februari 2013

Wietske wordt de komende tijd maar liefst twee keer oma: maakt daarom twee heerlijke knuffeldekens in de kleuren die de jonge ouders uitkiezen.

Neeltje heeft uit de Quilt-en-Zo inspiratie gekregen om bovenstaand winterhuisje te maken:

wat een schatje is het!

Ze is ook bezig met een “Potholder-quilt”: allerlei borduurtjes (zelf getekend!) worden ingepakt in een hexagoon van stof en daarna aan elkaar genaaid.

Wat een prachtig cadeau krijgt die schoonzus van je…

Nel is bezig met haar Stack-n-Wack project: allerlei stoffen meegenomen, dessin op ware grootte getekend en alle elementen erop gespeld. Nu alleen nog maar de keurverdeling, tja, dat is nog best lastig! Iedereen helpt mee en zo heeft Nel heel wat ideeën mee naar huis genomen: we zijn benieuwd wat we de volgende keer te zien krijgen! Henny volgt een les in mozaïk appliqué: ze heeft een vlinder uitgekozen en is druk bezig met de stukje te appliqueren. Een heel werk, maar de moeite waard!

Nel borduurt vlijtig verder aan haar Life is Beautiful en het nadert het einde. Hoe nu verder het geheel verwerken? Daar is Nel nog niet helemaal uit: volgens patroon of  denken aan iets anders?

Jeanne maakt een aantal tasjes voor het goede doel.

Het idee komt uit een naaimachineboek van Iet van de Vrande van lang geleden, maar nog steeds is dit een leuk patroon  om restjes op te maken en er iets moois van te naaien.

Het tasje is dubbel gevouwen op klittenband met een rits bovenop; opengevouwen heeft het twee helften waarin je je geld , pasjes etc mee kunt nemen.

Het malletje wordt massaal over genomen…hoeveel tasjes gaan we de volgende bee zien?

Tiny naait lekker verder aan haar Hexagoon project:

warme kleuren, heerlijk voor in de wintertijd!