Geheimzinnig bee-lid achter de schermen…

11 november 2011

Een Vasereli quilt, o mooi en ingenieus… van ons bee-lid achter de schermen, wie dat nou toch is?
Wat een  enige patchworktas van leer! Wel drie standen om te vergroten of te verkleinen, zooo handig! En zie je dat kleine ondeugende ander kleurtje in het hoekje zitten?

Kerst is in aantocht en er wordt hard geborduurd aan de blokjes voor deze quilt. Dochterlief heeft al gemeld deze quilt graag te willen zien hangen in haar huis 🙂
Moeders gaat rustig verder. Waar het patroon weg komt? Bij hen, patroonmakers zie hierboven.

 Wat een prachtig blokken bewaar- en meeneemboek is dit geworden zeg! Sommige mensen laten een zucht en er is weer een werkje af en zo is het met deze dame!
Zie je de omslag: wat een snoepie!!!
Kerstcadeautjes, oh wat zijn we fijn op tijd! Wat wordt het een vrolijk dekservet, echt een mooi geschenk!
Tini is ook “gevallen” voor de kartonnetjesmetode zeg maar. Maar of ze het leuk gaat vinden, dat is nog niet zeker! Wat wel zeker is, is dat zij in iedere geval weet wat ze elke dag in huis moet doen:

Een onduidelijke foto van de quilt voorkant, op de achterzijde is beter het quiltwerk te zien. Voor het eerst op deze manier op de naaimachine doorgestikt, zelf natuurlijk nog niet tevreden, maar wij wel hoor! Echt mooi, die bloemen op de streng geometrische voorkant.

 Jeanne volgde in Houston diverse workshops en toonde en vertelde maar door: wat een schat aan ervaring en kleuren sprak daar!

Twee vriendinnen op de handwerkbeurs in Ahoy, tja….gevallen voor de kerstballen!

Altijd weer een feestje, zo’n bee! Niet in het minst door allerlei lekkernijen die mee worden genomen:
Nog inspiratie nodig voor een kinderquilt: Babs liet ons even meegenieten tussen het lapjes snijden door:

Één reactie op “Geheimzinnig bee-lid achter de schermen…

  1. Kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben die reageer, bij een blog over zo’n gezellige bee! Wat een mooie dingen zijn juliie aan het maken, prachtige blokkenboekomslag ook. Mag ik via jou een tip geven aan de dame die haar quilt machinaal aan het doorquilten is? De rijgdraden kan ze het beste weghalen daar waar ze van plan is een bloem te zetten. Op die manier stik je niet door het rijggaren; dit laat zich nl lastig verwijderen.