Appeltaart, perentaart en meer appeltaart: dit was toch een samplercursus :-)?

10 maart 2020

Als ik Quilt Studio het Gooi  binnen kom heeft de eerste cursist al een selectie ‘snoepjes’ op tafel gelegd 🙂

Wie weet groeit dat wel uit tot net zo’n stapel als die van Yvonne 😉

Marja legt haar Sampler op tafel:

hard gewerkt en een echte Kerstquilt! Prachtig met die twee achtergronden van de serie Pindots!

Erna heeft al het huiswerk gedaan!

heel modern, heel bijzonder, heel precies!

Ankie heeft ook alles af! Heel mooi met die gouden gloed erin…

De toegevoegde, exact passende groenachtige stof is het niet geworden. Gewoon beslissen dat het hem niet gaat worden, prima hoor!!

Dan rollen we Natasja haar quilt uit:

heel zacht en lieflijk van sfeer 🙂

En terwijl wij van taart genieten

(gefeliciteerd Ankie!)

snijden we lapjes voor onze vliegende ganzen.

Er wordt precies genaaid en gesneden

en als er een naald breekt en we bekijken wat en hoe constateren we toch wel een stofnest in het spoelhuis…brrrr…gauw schoonmaken die boel!

Even een tussentijdse controle: ja hoor: goedgekeurd!

En verder maar weer.

Als we allemaal twee stuks klaar hebben

en de kwaliteitscontrole hebben doorlopen

is de soep welverdiend!

Tijd voor het Mariner’s Compass: mallen tekenen;

en daarna nauwkeurig uit de stof snijden…niet makkelijk maar wel noodzakelijk.

Soms is de mal wel erg makkelijk op de stof terug te vinden, heerlijk.

Alle stoffen komen uit de tassen en er wordt geconcentreerd gewerkt,

heel geconcentreerd!

Na een poosje liggen de eerste kwart kompassen klaar; Marja kan geen geschikte stof in haar tas vinden voor de kleine uitstralende punten en winkelt even om terug te komen met een ultieme keus: prachtig!

Erna heeft heel veel mogelijkheden gesneden en overwogen. Niks geen keuzestress: als het linkerdeel wordt gelegd is ze heel erg zeker dat dit het worden gaat :-)!

Ook Ankie heeft veel mogelijkheden overwogen en zij gaat terug naar de basis: zodra duidelijk is dat DIT het worden gaat komen de spelden eraan en worden de lapjes vastgezet.

En voor Natasja geldt hetzelfde: van alles uit de tas en als de zachte, gebloemde stof in het patroon ligt is het helemaal duidelijk;

inpakken en thuis verder snijden!

Nog even afblussen met appeltaart en dan pakken we alles in om thuis verder te gaan: succes meisjes!